Sri Lanka – Yala Park sau la elefanti acasa

Continuare de aici

Incepand cu aceasta zi, ne cam luam ramas bun de la Ocean si de la plaja si ne indreptam spre atractiile oferite de insula, departe de ocean. Plecam dis de dimineata, nu de alta, dar avem sofer precaut si nevitezoman.

Prima oprire este la templul Weherahena Temple in Matara. In afara de copii care erau la rugaciune, nu mai era nimeni, in afara de noi. La templu am gasit si un ghid pentru templu, dar care se ocupa si de calugarii de aici in ai initia in tainele limbii engleze. Omu, cu energie de dimineata, ne-a povestit istoria templului si a picturilor, despre practicarea religiei la copii si adolescenti si la final inclusiv de investitiile chineze in Sri Lanka. Asta pentru ca de sus de pe templu se vedeau chinezi cum lucrau la brazdat jungla cu linii de tren. Oricum, templul are originalitatea lui, cu o sectiune underground (pe sub pamant) plina de tuneluri pictate cu scene din religia budista si in plus cu statuia lui Budha, de dimensiuni considerabile.

Dupa pranz eram programati pentru intrarea in parcul Yala, sau rezervatie naturala Yala. Fiindca distanta nu era una mare si cu timpul de partea noastra, am mai tras pe dreapta undeva pe drum, unde am gasit o plaja privata pentru a mai face o baie. Nu am avut noi suficient timp, dar aici era o zona propice snorkelingului. Daca nu ar fi fost etapa 2 a concediului in Maldive, sigur ne montam tuburile pentru o vizualizare.

Ajungem si ne cazam la hotel situat pe malul lacului Tissa Lake. Camera frumoasa si privelistea la lac de nota 10. Aici servim si pranzul pana vine sa ne ia masina sa ne dupa in parc. Pana la intrarea in parc am facut cam 15 km pe sosea. Apoi a urmat distractia. De fapt intai nervii si apoi distractia. Agentia a tocmit doar masina, noi a trebuit sa platit biletele de intrare. Am platit 50 $ impreuna. In fine. Nu intram bine si ni se prezinta … bivoli de balta. Asta nu stia ca prin Tara Oltului e plin. Dar si-a dat seama dupa fata noastra ca e pe langa subiect si mai bine s-ar apuca de prezentat lucruri serioase. Asa ca a inceput cautarea de animale de-ale lor. Fiind caldura mare si dupa pranz, era cam penurie de animale. Dar soferul, cu devotament si cu mult suflet in ceea ce facea, a auzim ca la cativa km a aparut un elefant in drum (se vorbeau soferii prin statie). Si aia a fost. Am avut combinatie de safari si rally! Atata zdruncinatura si praf de mult nu am avut parte. Dar am ajuns exact cand elefantul era la duș! Am depasit pe putin 10 alte masini. Apoi 2 ore am dat ture prin parc. Am vazut maimute, crocodili, ceva cerbi, caprioare, si aproape de final iar elefant, iesit la ceaiul de la ora 5. Iesirea din parc a fost un raliu total. A depasit bolindul nostru de sofer tot ce a miscat. Eram la final excursiei cu un deget grosime “bucata” praf pe noi. Asa a mers pana la hotel. Singura chestia care a evitat-o a fost o broasca testoasa care trecea strada.

A meritat vizita in parc? Nu stiu ce sa zic. Sigur dimineata este alta treaba. Asta scrie lumea pe TripAdvisor. Dimineata e alta foamea si vanzoleala la animale. Dar am vazut macar elefanti si crocodili la ei acasa. Seara am iesit la o taraba cu fructe locale, nu de alta, dar cultura noastra era cam subtire din punctul asta de vedere. Unele le-am mancat iar la altele am renuntat. Nu prea stiam cum se curata/desfac. Si gata ziua, ca a trecut de 7 seara si era bezna totala. De fapt dupa 18:00 se intuneca.

in curand continuarea … despre ceai!

Bookmark the permalink.

4 Comments

1. Ce plăcere să mai vezi în Asia de Sud-Est şi câte un elefant necălărit de vreun cretin! M-a terorizat atât de tare imaginea elefanţilor chinuiţi în Thailanda, încât nici că mai calc în zonă în următorii xx ani. Până şi India mi-am şters-o de pe listă. Dar aşa, pozele voastre place tare la mine 🙂
    Şi mi-a mai plăcut tare fustanela ta din postarea trecută. N-a protestat Roxana că-i pui sari-ul în umbră? :)))
    Un weekend minunat să aveţi!

2. Ceau Ioana draga, ma bucur sa te vad prin preajma. Legat de elefanti, o sa vezi in postarile urmatoare ca o sa ai parte si de cretini calare, dar si de mai multi elefanti plimbati ca si copii pe strada, doar sa se racoreasca. Adica cum se zice: un ochi plange si unul rade. Fiecare la momentul sau.
    Legat de echipamentul meu traditional, bine ca nu era cu dungi verticale, ca intram la banuieli! In rest trebuia si la doamna mea material de umplutura prin poze!
    Zile minunate si tie si sa ne auzim sanatosi!