Macedonia – Skopje

Am trecut de cateva ori prin Macedonia, in drumul nostru spre Grecia. Singurele pauze in tara asta au fost la vame, si la ultima benzinarie inainte de a intra in Grecia din motiv ca benzina este mai ieftina ca in Romania si mult mai ieftina ca in Grecia, ca benzinaria are un restaurant si un magazin si ne mai aprovizionam cu una alta.

Intotdeauna ne opream sa dormim in Nis in Serbia. Imi oferea mai multa liniste din simplu motiv ca niciodata nu am avut neplaceri cu sarbi.

Dar anul acesta ce imi spun: ce ar fi sa ne cazam in Skopje sa vedem si noi cu ce se mananca capitala lor? Am verificat imediat daca ar fi ceva problema, nu am vazut asa ceva si asa am rezervat o noapte la Skopje. Am ajuns destul de tarziu la hotel, dar eram chiar in centru. Hotelul avea parcare, dar era plina. Imediat paznicul hotelului si al parcarii (ca erau mai multe cladiri cu aceeasi parcare) s-au mobilizat si prin cateva permutari mi-au asigurat si mie loc de parcare. Primul plus pentru ei. De dimineata am iesit prin oras. Am luat la pas centrul orasului. Nu ne-a venit sa credem ce vedem. Un oras cochet, aranjat, cladiri atat vechi cat si noi, unele mai futuriste altele mai clasice, multe multe statui si foarte mari si mai potrivite, fantani arteziene, un rau care strabate orasul amenajat cu promenada si poduri in diferite stiluri, o gramada de terase pe malul raului, toate astea dand dovada unor oameni muncitori care tin la imaginea lor. Parerea mea.

Macedonia si-a castigat independenta fata de Iugoslavia in 1991. A aderat la ONU in 1993, dar din cauza unei dispute cu Grecia asupra numelui de Macedonia (grecii spun ca Macedonia e zona lor de nord, oamenii astia spun ca Macedonia e numele lor de tara), a trecut-o cu numele de Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei. Din motivul asta, nu am gasit-o pe navigatie sub nici o forma. Tarziu am vazut ca era trecuta ca Formerly Yugoslavian of Macedonia (sau ceva de genul asta).

Legat de istoria tarii, este cam tulbure situatia la nivel de individ. Am vazut cladiri moderne, care reprezentau de ex un muzeu, care era murdarit cu vopsea. Am inteles ca sunt multe nemultumiri legate de actualul guvern. Una este din partea minoritatii albaneze, alta este din radacinile unora de origine bulgara. Am cunoscut pe cineva care lucra in Grecia, macedoneana de loc care le cam spunea din suflet legat de originea ei bulgara. In fine, fiecare cu crucea lui.

Chiar daca inca se mai lucreaza si se mai amenajeaza zona de centrul, oricand recomand o vizita in Skopje. Are si viata de noapte din plin, motiv pentru care am si schimbat camera, pt ca eram cu geamul spre un club. Toti au fost foarte amabili cu noi si nu am intampinat nici o problema.

Informatie tehnica: Fiindca nu am gasit tara lor ca nume pe navigatie, am deschis internetul si am cautat cu google Maps. Pentru informatia voastra, 1 MB de internet este 9.75 euro. Pretul este acelasi ca pentru orice tara de la capatul pamantului. In Serbia este acelasi tarif. Aviz amatorilor. Nu am stiut nici cum sa caut tara pe navigatie nici cat costa internetul. Asa ca dai un ban dar stai in fata.

This entry was posted in Concediu, Macedonia and tagged , , , . Bookmark the permalink.