Italia: Toscana – Lucca, Viareggio si Pisa

urmare de aici…

Cu resedinta stabilita temporar in Florenta, luam masina si plecam spre coasta de vest, sa vedem marea si Pisa cu al sau turn. Pana acolo, prima oprire la Lucca. Aici gasim parcare usor, chiar langa zidul de aparare, cel care inconjoara orasul si agale luam strazile orasului vechi la picior. Nu ne ia mult si bifam San Michele in Foro, Basilica, Catedrala si Piata Amfiteatrului. Cica piata asta a fost amfiteatru roman din Lucca. Ar fi fost frumos sa o putem vedea cumva de sus sa ne facem idee despre cum arata. Dar no, face parte din istoria orasului. Dupa o vreme, orologiul bate 12 si jumatate asa ca hotaram ca ora pranzului a venit. Apoi ca si siesta, a fost drumul pana la Viareggio. Am ajuns acolo exact cand s-a oprit ploaia. Am iesit la o plimbare pe promenada dar vantul ne-a determinat sa scurtam cat putem de mult plimbarea. Cat de frumos era sa facem o baie la astia! In trecut, la Roma, faceam baie in octombrie, acum in jumatatea lui Septembrie am prins o vreme destul de rece pentru perioada respectiva. Asta este. Sunt cateva terase unde se poate servi o cafea si ceva dulce, este o promenada foarte lunga cu potential de shopping si plaja. Dar nu la ora si vremea pe care am prins-o noi.

Ne-am imbarcat si ne-am indreptat spre urmatoarea destinatie care era ultima a zilei: Pisa. Am ajuns sa vedem si “Strambatura” din Pisa de ii zic astia turn. Apropo, s-a declarat cea mai faimoasa cladire inclinata din lume. Nu au auzit astia de turnul bisericii din localitatea Rusi de langa Sibiu. Noroc ca curtea este imensa sa poti fotografia Înclinaciunea din Pisa in toata splendoarea sa. Ultima sa stabilizare s-a incheiat in 2001 si este garantata pentru urmatorii 300 de ani.

De la turn, am luat-o agale prin centrul vechi pana la raul Arno, acelasi din Florenta, numai ca nu mai este dotat cu aceleasi poduri celebre. Dar inghetata este la fel de buna. Am incheiat ziua cu o plimbare de seara prin Florenta la ceas de noapte prin orasul luminat si linistit, fara agitatia turistilor. Asta era una din plimbarile noastre de la Garajul Europa la gazda noastra.

continuare…

This entry was posted in Concediu, Europa, Italia and tagged , , , , . Bookmark the permalink.