weekend Rusalii – Neamt

Manastirea Neamt

Chiar daca se anuntau ploi, ne-am riscat si am planificat un long weekend de Rusalii prin Neamt. Ca si idee cu previziunile meteo, am avut parte de zile insorite si calduroare, impanate cu multa inghetata! Dar sa revin: obiectivele principale ale excursiei au fost: urcare in muntii Ceahlau pana la cascada Duruitoarea, plimbare cu vaporasul pe lacul Bicaz sau lacul Izvorul Muntelui si cetatea Neamtului de care am auzit doar lucruri frumoase. Prima tinta a excursiei a fost sa vedem cum rezista cea mica la un traseu montan, cea de-a doua de a ne aduce aminte de anii studentiei atunci cand am fost prima data pe Lacul Bicaz, iar a treia destinatie de a mai bifa una din renumitele atractii ale tarii noastre. Cum se spune pe la noi pe la Avrig, in subsidiar, am dorit sa ajungem acasa la Creanga, la Manastirea Neamtului, inca una doua lacasuri de cult de prin zona si de ce nu .. sa cunoastem oameni.

Zis si facut, plecam vineri la ora 16 din Sibiu, primul popas la benzinaria Mol din Sovata si prima inghetata. Urmatorul popas inainte de Gheorghieni, la pensiunea Rubin, unde am servit bunataturi din bucataria ungureasca. Recomand cu caldura mancarea de aici. Apoi prin Toplita am ajuns destul de tarziu la pensiunea Total Ceahlau din .. Ceahlau. Proprietarul, de undeva de prin Tulcea, s-a stramutat de ani buni in Ceahlau si a adus o parte din zona lui aici: lac cu lebede, crescatorie de pesti, rate, loc de joaca samd. Are in dotare chiar si un trenulet – tractor cu care face turul zonei. Sambata, destul de dimineata am ajuns la intrarea in parcul national Ceahlau si dupa o mica conversatie la birou informatii eram pe traseu. De la pensiune am plecat cu un pachet cu placinte facute in bucataria pensiunii, placinte care ne-au asigurat pranzul pe traseu. Am ajuns cu mic cu mare fara nici o problema la cascada. Acolo am intalnit o familie care a ajuns cu o junioara cu 6 luni mai mica ca a noastra, dar … nu a ajuns pe picioarele ei! Maia a rezistat eroic unui traseu de 5 ore, presarat cu multe pause. Dupamasa la intoarcere a urmat turul oferit de pensiune cu acel trenulet.

Duminica dimineata – o dimineata insorita, ca si ziua anterioara, am plecat in jurul lacului sa ajungem la baraj, mai exact la port, care este inainte de baraj. Acolo sunt ceva vaporase, care in functie de numarul doritorilor si nu dupa un orar stabilit, ofera o excursie de 30 de minute pe lac. Zona este foarte frumoasa, in port este un restaurant plutitor, dar din pacate lacul are o zona plina de pet-uri, zona care este inclusa in excursie.

Drumul pe marginea lacului este destul de denivelat, din acest motiv am ajuns la Targul Neamt prin Piatra Neamt. Noi nu am mai oprit in Piatra, pentru ca deja era “bifata”, dar se recomanda aici urcarea cu gondola pe muntele Cozia. De la Targul Neamt, nu am gasit nici un indicator spre cetate si am apelat la navigatie, care ne-a dus pe malul raului si am ajuns printr-o zona de am crezut ca nu mai iesim de acolo. Nu eram singurii! Daca din Targul Neamt as mai fi mers 2-300 m pana la urmatorul giratoriu as fi zarit drumul de access. Mi-am dat seama de asta pentru ca pe acolo ne-am intors. Pana la cetate se face o mica drumetie. Vizitarea cetatii a fost dupa ce am mai savurat o inghetata Betty Ice de la intrare. De cetate stie toata lumea cel putin de la scoala –  lectia “Sobiesky si romanii” sau cel putin asa cred. Cetatea este partial restaurata si sunt camere renovate pe tematici.

Cu toate obiectivele principale atinse, am trecut la celelalte iar seara – asfintitul ne-a prins in jurul Manastirii Neamt. Am ajuns intr-un tarziu la pensiunea Codrut – sat Oglinzi, loc recomandat pentru petrecerea timpului liber cel putin 2-3 zile.

Duminica am inceput-o la Creanga acasa. Sunt curios cat isi va aduce aminte Maia din vizita la Creanga! Cel putin in parcul tematic ii cunostea pe toti si faptul ca l-a vazut pe urs olog fara coada, pe capra cu toti iezii si cocosul cu punguta cu doi bani a fost un moment de bucurie pentru ea. Apoi am inceput drumul spre casa, nu inainte de a vizita manastirea Agapia si manastirea Secu.

Dupa somnul de amiaza (mai putin soferul) – pranzul a fost tot la pensiunea Rubin din Gheorghieni. Din pacate spre Sighisoara a inceput si ploia (prima data in acest sejur) si am taiat de pe lista Hanul Dracula de la Danes. Cam atat!