Italia – Toscana: Chianti & regiunea Pisa

continuare de aici…

Ziua a fost dedicata zonei de vinuri Chianti. Asta ca sa nu spunem ca am venit deageaba,vinul de Chianti fiind unul foarte popular. Sunt mai multe tipuri de vinuri de Chianti. Am incercat cateva din ele, deoarece erau crame in care se facea degustare si la unele puteai lua cina cu vinul casei, care tot vin de Chianti era!

Simbolul zonei este un cocos negru. Povestea pleaca dintr-o rivalitatea intre Florenta si Siena. In sec. XIII se hotarasc ca doi cavaleri vor pleca din orasele lor la primul cantat al cocosului si unde se intalnesc acolo va fi granita intre zonele Florenta si Siena. Sienezi au ales un cocos alb bine hranit, florentini unul negru pe care l-au flamanzit. Asa ca in dimineata cu pricina, cel negru a cantat mult mai repede, a plecat cavalerul mai devreme iar granita a fost undeva aproape de Castellina in Chianti, la 12 km de Siena, astfel incat zona Chianti a fost sub conducerea Florentei.

Sunt multe localitati pitoresti in zona Chianti. Castellina in Chianti, Radda in Chianti si Panzano in Chianti au fost localitatile inscrise pe lista noastra.

Fiecare localitate are farmecul ei. Are o mica zona pietonala cu terase, ceva restaurante si cafenele, si magazine de vinuri & suveniruri. Nu ca vinul nu este suvenir!

Oricum, tot Toscana este si zona asta cu sate mici pline de farmec. Aici am intalnit viile la ele acasa. Au fost locuri unde am oprit la marginea drumului si am gustat struguri direct din vie.

Este o zona plina de dealuri, localitatiile din aceasta zona fiind cocotate pe coline si varfuri de dealuri.

In Panzano de Chianti am servit si pranzul. Restaurantul avea o terasa frumos orientata cu view peste toata zona cu priveliste frumoasa. Dar asta a fost tot farmecul. In rest a fost inca una din țepele italienilor date turistilor. Pastele servite puteau sa le aduca direct intr-o furculița ca in farfurie s-au ratacit. Am avut impresia ca am servit mostre de mancare nu portii. Si preturile au fost pe masura. Plus coperta. In fine, trecem peste toate neplacerile si ne bucuram de zona.

Ultima parte a zilei am petrecut-o in San Gimignano. Asta a fost una din destinatiile care ne-au impresionat si care obligatoriu nu trebuie ratata ca destinatie. Este un oras medieval, foarte bine conservat cu 12 turnuri ale cetatii care la vremea lor erau considerate adevarate zgarie nori. Aici, in centru, la nici 50 de metri sunt doua gelaterii care ambele afiseaza: “cea mai buna inghetata din lume”. In fiecare zi am incercat inghetata de la ambele gelaterii. Din ce am vazut fiecare a primit premii peste premii dar in ani diferiti. Nu stiu daca este chiar cea mai buna din lume, dar este intradevar foarte buna. La ambele din ele. Seara este foarte frumos prin cetate. Mai ales ca grupurile de turisti s-au imprastiat pe la hotelurile lor.

Ziua urmatoare am vizitat doua localitati din jurul San Giminiano: Volterra si Colle di Val d’Elsa. Volterra este o localitate situata pe varful unui deal, cu un view deosebit peste zona in care se situeaza. Are si un site roman are si terase… La una din ele am tras sa bem un shot, nu de alta dar incepuse ploaia si era cam rece.

Ce nu am spus pana acum, legat de masina. Nu prea este parcare la voia intamplarii, cat toate sunt organizare si localizate aproape de obiectivele turistice. Din pacate sunt si costitisoare. Cam toate parcarile ne-au costat intre 4 si 8 euro. Pretul este la ora, dar inmultit cu timpul petrecut cam pe aici era pretul. Si in ultimul sat era parcare cu parcomat. Asta a fost una din distractiile sponsorizate zilnic!

Colle di Val d’Elsa, o mica cetate, dar care este cam in afara circuitului turistic, nu de alta dar nu am gasit nici o terasa pentru un suc sau cafea. Asa ca am ales sa ne intoarcem la noi in “sat” in San Gimignano, ca acolo slava Domnului erau de toate: restaurante, terase, magazine de suveniruri care mai de care si … gelaterie. No 1 in the World! Cum sa ratezi asa ceva?

continuare…

This entry was posted in Concediu, Europa, Italia and tagged , , . Bookmark the permalink.