Tarile Nordice – Laponia: Mos Craciun (5)

La o saptamina dupa inceperea concediului am atins punctul “maxim” atat din punct de vedere al deplasarii spre nord, unde am trecut de cercul polar, cat si din punct de vedere emotional deoarece aici a fost intalnirea cu Mos Craciun.

Trebuie sa recunosc ca l-am gasit asa cum il stiam din copilarie, asa ca o sa continui sa scriu scrisori in continuare. Intalnirea a fost una foarte placuta dar si foarte scurta, deoarece era coada, fiind multi dornici sa dea mina cu Mosul.

Cateva detalii tehnice: de acasa, cand am cautat programul de la Mos Craciun, am gasit pe un site ca duminica si lunea este inchis, iar pe alt site ca este deschis non stop. Pina la urma ambele variante au fost adevarate: satul lui Mos Craciun este deschis non stop, iar Parcul lui Mos Craciun, de fapt o pestera unde isi are domiciliul este inchis duminica si luni. La oficiul postal am avut parte de cateva momente surprinzator de placute: Romania este a doua tara ca numar de scrisori trimise la Mosu’, cea mai lunga scrisoare primita de Mosul este scrisa de 2200 de copii de la 8 scoli in Brasov. Suntem acolo sus, in topul si in inima lui Mosul.

Se pot trimite scrisori atat in casuta postala “Today” cat si in casuta postala “Christmas”. Contra unei taxe modice de 7 euro, iti scrii adresa, iar Mosul in persoana iti va scrie de Craciun.

Era plina vara cand am ajuns, dar iarna se efectueaza Ren Safari, cu sanii trase de reni. Am reclamat faptul ca nu imi place ca finlandezi maninca reni, dar mi-au spus spiridusii de acolo ca nu se ating de renii lui Mos Craciun. In Parcul Santa Claus, am avut parte de fulgi de zapada, de vizita la Craiasa Zapezii si de scoala de spiridusi unde am invatat cum se executa manevrele si miscarile unui spiridus adevarat. O zi cu adevarat frumoasa, in care am stat pe afara pina la asfintitul soarelui: 23:30. Am prins vara polara, asa ca nu am reusit sa vedem satul lui Mos Craciun noaptea, cand este foarte frumos luminat. Poate data viitoare. Noaptea ne-am petrecut-o in Rovaniemi.

Daca vrei sa vezi intalnirea cu Mosul apasa aici: “In vizita la Mos Craciun”

Bookmark the permalink.

2 Comments

1. Am vazut fotografiile, sunt super! De Craciun o sa trimitem cat mai multe scrisori ca sa ii
    depasim pe englezi. Ne-ar placea sa stim cat de mici sunt spiridusii!

Daria, Antonia, Codruta si Dan

2. Buna Mihai,
    acum duminica ne indreptam si noi(impreuna ca baietelul de 5 ani) pt doua saptamani la Rovaniemi(mergem pe cont propriu, adica fara excursie organizata de vreo agentie). Este ceva ce ne recomandati sa nu ratam? (ceva excursii, imprejurimi, restaurante ok)