Croaziera – West Europe

iconAm spart gheata si am ajuns si pe un vas de croaziera, mai mult de curiozitate decat de destinatia aleasa. Castigatoarea “botezului” nostru s-a numit MSC Orchestra. Bilete au fost luate in cele 96 de ore de oferte la croaziera, care este anual lansata de firmele de turism. Am ales fara transfer de la agentie, care era mai mult decat excursia in sine. Dar a fost si un motiv de stres, din simplul motiv ca portul de imbarcare era Kiel-Germania si debarcarea la Marsilia – Franta. Asa ca am ales pana la urma sa coboram o zi mai repede la Barcelona si asa am reusit cu Wizz-ul sa ajungem in Dortmund si inapoi din Barcelona, ambele legaturi din Cluj. Din Dormund am avut tren la Kiel. Partea frumoasa a fost ca am plecat dimineata la 7 din Cluj si la 15:30 am fost pe vas, fara cazari suplimentare la dus sau intors. Din Barcelona am plecat doar seara la 21, asa ca am castigat toata ziua.

Traseul a fost:harta

1. Kiel Canal, Germany
  2. Copenhagen, Denmark
  3. Cherbourg, France – unde pe harta era St Michael dar nevazuta
  4. Vigo, Spain – vizita la Santiago de Compostela
  5. Lisbon, Portugal
  6. Gibraltar, United Kingdom
  7. Barcelona, Spain
  8. Marseille, France (nebifata, am coborat cu o zi mai repede)

Concluzii dupa croaziera:

As mai opta pt croaziere, acum ca mi-am satisfacut curiozitatea? Da. As imbunatatii ceva? Sigur

Ce mi-a placut:

• conditii excelente pe vas, baruri, discoteci, cazino, piscina, teatru etc, adica nu ai cum sa te plictisesti, atentia la detalii,
  • echipaj extrem de politicos si de profesional.
  • am cunoscut oameni cu adevarat minunati. Vlad, unul din romanii cu multe responsabilitati pe vas, dar care si-a facut timp pentru noi indiferent de prioritatile sale. Man, iti multumim pentru adevarata ospitalitate si din pacate pt tine,  te-ai pricopsit cu noi! Asteptam sa ne vedem in formula completa!
  • Eli & Ross, guys we are really happy that we’ve met you! On the ship and also in Romania. Hope there will be more!
  • Am cunoscut si alti romani cu diverse functii pe vas, extrem de ospitalieri. Marius si Stefan, super de treaba!

Ce nu mi-a placut:

• timpul foarte scurt petrecut in orasele/port. Excursiile erau la limita. Am avut noroc ca aproape toate opririle erau deja cunoscute de noi. Oricum, de multe ori oprea la multi kilometrii de destinatie. De ex, Santiago de Compostela era la 0 ora de mers cu autocarul. Din 5 ore de vizita, 2 au fost pe autocar, 2 in Santiago de Compostela si 1 in jurul vasului in Vigo.
  • faptul ca te puteai imbarca si debarca in orice port si ca nu ni s-a comunicat de agentie. Puteam sa mergem pana in Genova, dar la agentie a fost stabilita destinatia la Marsilia si nu am avut legatura de acolo. La MSC cel putin poti opta pt imbarcare si debarcare cum doresti.

Sfaturi pt o croaziera:

• Croazierele alese sa fie operate din acelasi port pentru plecare si sosire.
  • Transferul oferit de agentie a fost mai scump decat excursia. Trasferul sa fie luat in calcul inainte de a alege croaziera, si aici ma refer la zboruri low cost.
  • De preferat sa se mearga in grup, ca distractia sa fie mai mare. Seara sunt discoteci, cluburi de dans, cazino, etc.
  • De ales destinatii unde este cald si frumos sa poti sta afara cat mai mult. In marea nordului am dardait la propriu – ploi si frig. In schimb in Mediterana a fost parfum: soare si plaja si jacuzii pana la asfintit! Asa da.
This entry was posted in Concediu and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.