Vara Austria – Stubaital (partea 2)

icon A 3-a zi o petrecem pe cealalta partea a vai a raului Ruetz, undeva in dreptul localitatii Fulpmes. Urcam cu telecabina pana la Panorama-Restaurant Kreuzjoch. Vremea nu era de partea noastra. Partea superioara a traseului cabinei a fost tot prin nori. Ajunsi sus, nori erau desi si era un fel de ploaie mocaneasca prin nori. Nici amatori prea multi nu am vazut in zona in asemenea conditii. Pana una alta am gasit o solutie: shoot-uri de Jagermeister de la cabana din zona. Si povesti de Creanga adaptate de Maia. Eram deja incalziti si cumva pregatiti de o coborare cu hainele de ploaie pe noi. Coborarea ne-am planificat-o pe jos. Numai ca D-zeu iubeste oamenii buni, iar la iesirea din cabana ploaia era pe sfarsite. La cateva curbe pe traseu in jos am iesit si din nori astfel incat starea de spirit era pe o panta ascendenta. Incet incet, am efectuat prima parte a traseului pe care erau distribuite aleator tot felul de atractii pentru cei mici: locuri de joaca, animale sculptate in lemn, explicatii despre natura, samd. Dupa 3 ore de mers eram la prima cabana de pe traseu: Alpengasthof Schlickeralm. Aici niste animale faceau deliciul copiilor. Am gasit si un mic parc cu leagane si o mica tiroliana. A trebuit sa mai zabovim putin pentru cateva ture. Apoi, traseu prin padure cu locuri de agrement, pentru toate varstele, pana la un lac la care era amenajat loc de baie de soare pe sezlonguri de lemn, prilej cu care iasa si soarele sa ne incalzeasca putin. Dupa inca o ora de coborare ajungem la Bruggeralm, prilej cu care servim si pranzul (ala tarziu). Aceleasi leagane, locuri de joaca pt copii si te mai si miri ce alte atractii. O ora trece fara sa iti dai seama, si daca mai si iasa soarele … ai tot sta. De aici pana in sat am coborat cu cabina. Seara din nou la piscina, de data asta la StuBay – Freizeitzentrum. Asta pana cand oboseala si-a spus cuvantul prilej cu care rapid la pensiune si la somn, ca de, si maiine este o zi.

Din cauza ca in ziua anterioara nu am reusit sa vedem nimic din panorama muntilor, in ziua 4 urcam din nou Panorama-Restaurant Kreuzjoch cu cabina. De data asta norii erau sus, unde le era locul si nu mai era ploaie. De data asta am avut posibilitatea sa “cucerim” varfurile jurul cabinei si sa ne bucuram de imaginile panoramice. Maia mai putin pentru ca de data asta locul de joaca era functional si trebuia sa exerseze catararea!

Era si ultima zi pe aceasta vale, dar nu puteam pleca fara sa ne folosim cardul si la coborarea cu bobul. Daca iarna se coboara cu skiurile, vara sunt un fel de sanii sau boburi pe sine care ridica adrenalina cam la aceleasi cote! Asa ca din Mieders, am luat Serlesbahnen pana la Sommerrodelbahn Berstation Mieders. Aici alta ponarama asupra vaii, alt loc de joaca, alta aroma de cafea si bineinteles coborarea cu bobul. Cam acesta a fost periplul nostru pe Valea Stubaital. Offff ce nasol! Acum ne pare rau ca nu am mai lungit-o vreo 2-3 zile, dar asa cum am spus in postul anterior, nu mai rupem concediul pt 2 destinatii, una si buna.

Ne luam ramas bun de la Stubaital si plecam la Millstatter See (Lacul Millstatter) prin pasul Brenner (Italia). Va urma….

This entry was posted in Austria, Concediu. Bookmark the permalink.