Japonia – Osaka

urmare de aici…

In Osaka am avut o seara, o zi completa si inca jumatate de zi, pentru ca apoi a urmat transferul la Tokyo si in aceeasi seara decolarea spre casa.

Osaka este a doua zona metropolitana ca marime dupa Tokyo. Osaka a fost cunoscuta ca Naniwa. Inainte de perioada Nara, cand capitalele era obisnuit sa fie mutate odata cu domnitorii care conduceau, Naniwa a fost odata orasul capitala a Japoniei, prima cunoscuta vreodata.

Aici este cu totul si cu totul alta Japonie decat ce am vazut noi. Este ca orice oras cosmopolit din lumea asta vazut de noi. Centrul este plin de mall-uri, restaurante, tot felul de atractii, reclamele si culoriile erau la ele acasa. In afara ce literele lor specifice, nimic nu te ducea cu gandul la Japonia aia din filme. Am vazut cei mai multi tineri aici, care erau galagiosi si plini de viata, pusi pe distractie. Parca schimbasem tara. Metroul functiona cu acelasi Suica Card. Deci seara am fost in Downtown. Deschidem paranteza…

De fapt Osaka are doua centre ale orasului. Minami (Sud), situat langa statia Mamba, renumit pentru zona de divertisment si foarte bogat in restaurante si magazine. Celalalt centru este Kita (Nord) care este situat langa statia Umeda. Inchidem paranteza…

Deci noi am inceput in Minami (Namba) si am servit cina. Hotelul a fost prost ales, asa ca dupa prima noapte l-am schimbat si am reusit sa obtinem un best deal la un hotel chiar langa Castelul din Osaka. Odata cu sosirea noastra la Osaka, din pacate s-au amplificat cutremurele din Japonia de este care a dus la pierderea de vieti omenesti. Peste tot erau numai stiri din zonele respective. Acest lucru a mai umbrit putin starea de bine pe care o aveam. Oricum, felul in care se mobilizeaza acesti oameni, felul cum gestioneaza criza, este ceva de speriat. Au diminiat pierderile la minim. In fine…

Ziua cea plina am petrecut-o pe bay, sau cum se zice pe la noi, pe faleza. Am intalnit oameni foarte amabili care iti aduceau nota de plata cu smile-uri pe ea si cu urari de vacanta frumoasa.

Aici, pe faleza este cel mai mare aquarium din Japonia, dar am amanat vizitarea pentru momentul cand o mergem in 3.  Dar am tras o tura pe faleza. Plus ca am dat o tura si cu roata. Mult mai mica decat cea din Londra dar iti ofera o panorama frumoasa asupra zonei.

Seara a doua in Osaka am petrecut-o in al doilea centru, la Umeda. Aici am avut prilejul sa urcam in Umeda Sky Buiding, o cladire de 173 m, formata din 2 turnuri care sunt conectate de “Floating Garden Observatory” la etajul 39. Adica este un etaj suspendat de unde am admirat orasul si podurile luminate de peste canalul principal al orasului. Cel mai frumos aici este ca au un bar care are scaunele in geamurile cladirii, asa ca poti sta cat doresti sa admiri privelistea, fara sa deranjezi pe nimeni.

Dimineata celei de-a treia zi ne-a prins la castel. In secolul 16 unul mare de-a lor a ales Osaka ca locatie pentru castelul sau. In 1853 a fost construit si la 13 ani dupa prima constructie a fost distrus de unul de-a lor foarte puternic. Intentia construiri castelului a fost de a deveni un centru al unei Japonii unite. In 1620 a reinceput constructia. A rezista miraculos raidurilor aeriene din timpul razboiului. A fost renovat/restaurat in 1997. Curtea castelului are 600 de ciresi, o casa de ceai si ofera puncte de belvedere pentru castel. Parcul castelului are 2 km patrati si aici se desfasoara multa miscare si activitati diverse.

In ultima seara am luat cina la un restaurant deosebit ca abordare. Pe mese erau tablete, alegeai meniul si trimiteai comanda. Apoi apareau mancarurile pe masa. Seful de sala ne-a intrebat de unde suntem. Nu stia de Romania. Dar la plecare pe tableta sa era steagul Romaniei si a tinut sa avem o poza impreuna. A fost a doua persoana care ne-a sensibilizat!

Cam atat… Urmeaza concluziile si gata!

Continuare…

This entry was posted in Asia, Concediu, Japonia and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.