Italia – Sicilia

siciliaSperam ca in 4 zile sa vedem Sicilia, dar numarul destinatiilor turistice de aici, marimea insulei si inca cateva tentatii ne-au facut sa impartim insula in doua: jumatate acum si jumatate data viitoare. Am ajuns seara la Millazo, am avut cazare exact pe malul marii, undeva departe de lumea dezlantuita. LMilazzo are o parte si foarte aglomerata, dar exista si zone cum este cetatea sau Cap Milazzo cu o plaja retrasa. De aici am plecat in excursie cu vaporasul la doua din cele 6 insule eoliene. Doua pe care am pus piciorul, in rest le-am vazut si pe celelalte de pe vas sau de pe inaltimea insulei Lipari, unde este un punct de belvedere care ofera priveliste asupra a patru din insule. Daca se ajunge la Lipari, obligatoriu de luat turul cu taxiul cu care se aprofundeaza insula de pe toate culmile. Orasul de langa port este extrem de pitoresc si plin de terasa unde se poate servi un pranz super. Baie am facut pe insula Volcano, unde am vazut si primul Vulcan care “fumega”. Plaja este cu nisip negru dar nu este prima data cand vedem asa ceva. Am facut turul insulei Lipari cu masina si turul insulei Volcano cu vaporul.

Ultima parte a concediul a fost la Taormina, cazati pentru 3 nopti la un frumos hotel aproape de malul marii. De aici am organizat o excursie de o zi intreaga pe Etna si seara baie la Giardini Naxos. Norocul nostrum a fost ca am stat la malul marii si eram inca de la micul dejun direct cu nasul in mare, plaja era aproape, dar iarasi ca sa ajungi in orasul cocotat pe stanca urcai la scari de udai tricoul. Sau mai elegant cu gondola! Orasul este foarte turistic, plin de terase si magazine, teatrul Greco-Roman ofera o panorama superba asupra intregii coaste! Plecarea a fost din Catania unde am avut putin timp sa dam o tura prin centru.

Chiar daca am mai avut cate ceva stress prin sudul Italiei, am reusit sa nu “agatam” masina, sa nu ne incaieram cu mafia, sa nu raman fara bani prin Napoli, unde atentie, ni s-a spus ca se fura ca in codru, ci din contra, am intalnit lume extrem de amabila, de atenta si din punctul nostru de vedere .. relaxata!

Bookmark the permalink.

3 Comments

1. Hihi, ia uite de cine dau tot “gugalind” dupa noi posibile destinatii de vacanta :). De vreo cativa ani imi tot propun si eu sa ma apuc sa scriu despre calatorii, dar ……, deci bravo.
    Salutari Roxanei! :*

2. Ceau Ioana,

placuta surpriza! Cand ‘om fi batrani avem ce citi, sau aminti! Daca ai nevoie de ceva sfaturi “tehnice” pentru a purcede la scris iti stau cu placere la dispozitie!
    zile minunate si concedii de neuitat!

Mihai

3. Pfff, sper sa nu-ti para rau ca te-ai oferit :)). In mod evident tehnica nu e pentru mine … Aceleasi lucruri vi le doresc si voua!