Tarile Nordice – Suedia (7)

Album Foto SuediaIn prima etapa, Suedia a fost doar o faza intermediara intre Finlanda si Norvegia. Drumul de la Rovaniemi la Trondheim era prea lung pentru o zi de condus si atunci am petrecut o noapte in Suedia cat mai aproape de Norvegia. Locatia aleasa a fost o insula linga Ostersund, in vecinatatea unui aeroport. Distanta 875 km. Drumurile din Suedia sunt sub cele din Finlanda la calitate, dar sunt relaxante si cu foarte putine masini. Drumurile sunt mai inguste.

Fata de Finlanda, unde lacurile sunt inchise de paduri si cu greu ajungi la ele, in Suedia sunt drumuri spre lacuri, viewuri deosebite, mese cu banci, am gasit chiar si o plaja.

In Finlanda am suferit ca nu am vazut nici un ren, cu toate ca erau semne de atentionare extrem de dese. In schimb in Suedia , momentele culminante ale zilei petrecute in masina, au fost intalnirile cu renii de pe traseu. Unii treceau strada, altii pasteau, sau pur si simplu se uitau la noi. Prima data cand i-am vazut am oprit si am fugit dupa ei, apoi opream si ii pozam iar dupa cateva intalniri cu ei doar ii contorizam.

Nu sunt taxe de drumuri in Suedia.

In Osterund ne-am cazat la 9 seara, pe insula Froso de unde am putut urmarii un frumos apus de soare in jurul orei 22.

Etapa a doua a vizitei noastre in Suedia a fost dupa ce am finalizat calatoria din Norvegia.

Fiindca ploaia ne-a fortat sa terminam mai repede sederea la fiorduri, am hotarat sa vizitam si capitala Stockholm. Si din ciclul “lumea asta este destul de mica” am fost cazati la fostul coleg de servici Marius, unde am petrecut un weekend alaturi de familia lui. Am prins un Stockholm cu soare, cald, vreme numai buna pentru vizitare. Am avut timp sa cutreieram orasul atat noaptea cat si peste zi. Este de departe cea mai mare capitala din tarile nordice, cea mai animata si mai plina de viata. La muzeul Vasa am vazut un vas care a fost scos din mare in 1951, unde a stat scufundat 333 ani.

This entry was posted in Concediu, Suedia. Bookmark the permalink.

One Response to Tarile Nordice – Suedia (7)

1. Razvan Pascu says:

Am citit toate postarile despre concediul din Tarile Nordice. Foarte reusit. Vezi ca Air France are o super oferta acum pe Tarile Nordice: bilete la 159 euro.